Vår värdegrund

Vår affärsidé

Vi skapar en bättre vardag för våra kunder

Det unika med Happynest är inte att vi har flera olika varumärken och över 20.000 artiklar för dig att välja ifrån. Det som skiljer oss från andra leverantörer är att vi skapar den rätta lösningen för just dig - oavsett storlek på din butik. Vårt löfte till dig är att enkelt ordna det du behöver, när du behöver det. Vårt mål är alltid att skapa högre lönsamhet och större frihet för dig i din vardag.

 

Vår vision

Vår vision är att skapa total frihet för människor i deras vardag.

 

Vår mission

Happynest mission är att vara Sveriges - och din - bästa leverantör av enkla, kundanpassade säljlösningar, som skapar stor frihet och hög lönsamhet för dig som partner.

 

Vår värdegrund och hållbarhetspolicy  

Vi tar ansvar för våra kundrelationer, vår egen utveckling och vår omvärld

Våra värderingar sammanfattas i ledorden; Frihet, Enkelhet och Lönsamhet. Vi gör det lätt och roligt för dig att driva din egna butik – Interior business made easy; det är kärnan i allt vi gör och vår drivkraft.

VI TAR ANSVAR: Happynest har ensamt ansvar på den svenska marknaden för de varumärken vi erbjuder, därför har vi också full insyn i de företag som skapat dem. Genom täta besök och nära kontakt med våra leverantörer säkerställer vi högsta kvalitet och bra arbetsvillkor i alla led; från idé, genom hela tillverkningsprocessen, till att vi levererar produkterna till kunden. Detta gör oss till experter på det vi säljer vilket skapar trygghet för dig, och i slutändan dina kunder. Som partner kan du alltid lita på att vi vet vad vi pratar om.

VI ÄR DIGITALA: Vårt mål är att vara den mest effektiva leverantören, både till fysiska butiker och till den starkt expanderande e-handeln. Vi har de senaste åren satsat intensivt för att vara helt digitaliserade vilket skapar effektiva säljlösningar för dig, men också en mycket funktionell packningskedja och leverans. Genom att vara 100% digitaliserade minimerar vi slösaktig användning av vår omvärlds resurser.

VI ÄR LÅNGSIKTIGA: Vi jobbar aktivt mot att vara ett långsiktigt hållbart företag. På vårt centrallager i Örebro har vi investerat i lösningar som gör att vi kan tillverka vårt eget stötdämpande emballage av återanvända kartonger. Vi minimerar användningen av plast och sparar både miljö och pengar, vilket gör att vi kan satsa ännu mer på miljövänliga arbetsmetoder i framtiden. När våra produkter packas så strävar vi efter att volymen på paketen blir så liten som möjligt, utan att produkten ska komma till skada. Detta skapar effektiva transporter och leveranser, som bidrar till en grönare värld för oss alla.

VI VÄRNAR OM VÅR ARBETSMILJÖ: Våra kontor och lager är professionellt inredda för att skapa bra arbetsdagar. All personal hos Happynest har en ergonomiskt anpassad arbetsmiljö, speciellt utformad efter varje personals behov, vilket bidrar till god hälsa, ett hållbart arbetsliv och en bättre service i mötet med dig som Happynest partner.

 

HAR DU FRÅGOR SOM RÖR DITT FÖRETAGS ARBETSMILJÖ? BEHÖVER DU HJÄLP ATT INREDA KONTOR, BUTIK ELLER HEM? Happynest har sedan flera år tillbaka samarbetat med Westfurn och Stylingkompaniet, specialiserade på att hjälpa företag och privatpersoner med rätt typ av inredning efter kundens behov. Kontakta din säljare eller huvudkontoret/kundtjänst för mer information om hur vi kan hjälpa just dig och ditt företag.

 

Happynest - Interior Business Made Easy.