Fråga: Hur går en reklamation till?
Svar: Vid reklamation behöver följande information skickas in på vår reklamationsblankett. Varans artikelnummer samt en utförlig beskrivning av ärendet. Tydliga foton som visar reklamationen från olika vinklar. All information mailas till kundtjanst@happynest.se
Reklamationsblankett (Ej DeluxeHomeart): Klicka här
Fråga: Hur reklamerar jag produkter från DeluxeHomeart
Svar: Om du behöver reklamera en produkt från DeluxeHomeart, fyll i vårt reklamationsformulär och bifoga en bild på den aktuella produkten för att vi ska kunna hantera ditt ärende.
Ej reklamationsgrundande avvikelser: Vissa DeluxeHomeart-ljus saknar fjärrkontrollsfunktion och detta betraktas inte som en avvikelse som godkänns för reklamation. Läs mer i formuläret nedan.
Klicka här för att komma till formuläret: Reklamation DeluxeHomeart
Fråga: Vad väger produkterna från Svensk Marmor?
Svar: Ni finner all information här
Fråga: Måste man skruva upp alla vägghängda badrumsprodukter från Blomus?
Svar: Nej. Samtliga vägghängda badrumsprodukter från Blomus går att fästa på väggen med Blomus Glue Kit art.nr 68809
Fråga: Måste man kalibrera termometern GRADO från Blomus?
Svar: GRADO är grundkalibrerad i fabrik. Skulle den mot förmodan visa fel så går den att kalibrera om i hemmet. Instuktion för detta ligger bifogat i kartongen.
Produkter som drivs av batteri
Är produkten helt avstängd så drar den inte ström, men är den satt i ett ”fjärrkontrollsläge” eller timerläge alltså inte helt avstängd så drar den lite batteri över tid. Detta är allmänt känt och gäller för samtliga produkter på marknaden som drivs av ström. (batteri eller strömkabel) tex TV-Apparater, Stereo mm.
Vill man vara helt säker på att produkten inte ska dra ström behöver man därför stänga av produkten helt och hållet.
Fråga: Hur fungerar urverket i NeXtimes klockor?
Svar: Se alla manualer här
Fråga: Visarna fastnar efter en stund på min Nextime klocka, vad gör jag?
Svar: Vid leverans av klockor från NeXtime finns det risk för att visarna lossnar något från visarfästet. Lösningen är att försiktigt trycka dit visarfästet (mitten på klockan) så ska detta avhjälpa felet.
Fråga: Visarna är lösa på min klocka från NeXtime
Svar: Se instruktionsvideo här