Frequently Asked Questions

FAQ

UMAGE Eos underhållsvideo: Klicka här

UMAGE Rekommenderade glödlampor: Klicka här

UMAGE Monteringsvideo: Klicka här

UMAGE Användarmanual: Klicka här

UMAGE Specifikationsblad: Klicka här

UMAGE Reklamationsinfo pdf: Klicka här

UMAGE Asteria - informationsblad LED-dimmer: Klicka här

 

Reklamationsblankett: Klicka här

 

Fråga: Var kan jag som privatperson handla produkter från UMAGE?

Svar: Hitta en butik nära dig: Klicka här

 

Fråga: Kan jag använda vilken dimmer som helst till UMAGE Asteria?

Svar: Nej. Dimmern måste vara anpassad för LED-belysning.

Se infoblad: Klicka här

 

Fråga: Kan jag ha vilken glödlampa som helst i fjäderlampan Eos?

Svar: Nej. LED-lampor skall användas i samtliga av UMAGEs lampskärmar.

 

Fråga: Hur går produktionen av fjäderlampan Eos till?

Svar: Fjädrarna som används för att skapa fjäderlampan Eos är en restprodukt från livsmedelsindustrin. Istället för att fjädrarna går till förbränning så saneras de grundligt och återanvänds.

All fjäderhantering är enligt lag skyldig att dokumenteras och hela processen följer etiska lagar och principer. Se länk: UMAGE statement 

 

Fråga: Hur rengörs fjädrarna innan tillverkning?

Svar: Fjädrarma är tvättade och blekta med rengöringsmedel i 40 grader varmt vatten i 2 timmar. Sedan tvättas de återigen och torkas. Sedan torkar de i en ugn i 100 grader i 1 timme. 

 

Fråga: Jag upplever att fjädrarna är platta på UMAGE Eos?

Svar: Det tar 2-4 veckor innan fjädrarna vecklat ut sig helt. Använd hårfön för att forma och göra rent Eos fjäderlampa. Utförlig information finns i varje förpackning som skickas ut från UMAGE.

 

Fråga: UMAGE Eos kommer i olika färger. Är fjädrarna färgade i dessa modeller?

Svar: Ja, de är färgade.

 

Fråga: Jag upplever att fjäderlampan Eos har en doft, vad skall jag göra?

Svar: Alla fjäderlampor har en doft när man packar upp dem som kan upplevas olika. Den försvinner efter en kort tid. Är doften riktigt stark efter en tid så tar vi naturligtvis in produkten för kontroll. Kontakta kundtjänst för vidare hantering. 

 

Fråga: Jag ser mörka fläckar på fjädrarna på min Eos fjäderlampa?

Svar: Då fjädrarna är en naturprodukt så kan detta förekomma och är sällan så omfattande att det stör produktens design och funktion.

 

Fråga: Det är glipor mellan fjädrarna på min UMAGE Eos?

Svar: Detta kan förekomma och hanteras följande: Knäck försiktigt fjädrarna uppåt tills önskad linje nåtts. Använd även hårfön för att ge lampskärmen rätt utseende. 

Fråga: Hur går en reklamation till?

Svar: Vid reklamation behöver följande information skickas in på vår reklamationsblankett. Varans artikelnummer samt en utförlig beskrivning av ärendet. Tydliga foton som visar reklamationen från olika vinklar. Vid ärende rörande UMAGE Eos behöver foto på batchnummer bifogas. Batchnummer finns klistrad på lampans insida. All information mailas till kundtjanst@happynest.se

Reklamationsblankett: Klicka här

Fråga: Vad väger produkterna från Svensk Marmor?

Svar: Ni finner all information här

 

Fråga: Måste man skruva upp alla vägghängda badrumsprodukter från Blomus?

Svar: Nej. Samtliga vägghängda badrumsprodukter från Blomus går att fästa på väggen med Blomus Glue Kit art.nr 68809

 

Fråga: Måste man kalibrera termometern GRADO från Blomus?

Svar: GRADO är grundkalibrerad i fabrik. Skulle den mot förmodan visa fel så går den att kalibrera om i hemmet. Instuktion för detta ligger bifogat i kartongen.

Fråga: Hur fungerar urverket i NeXtimes klockor?

Svar: Se alla manualer här

Kontakt